A Piacere
Beschikbaar!Speel als componist in het Mozart tijdperk. Componeer muziek met verschillende instrumenten, geef les, treed op en verspreid geruchten over je tegenstanders. Probeer de koninklijke evenementen te winnen, profiteer van componisten om je heen en behaal je levensdoelen.
Spelers: 2 tot 5 (solo variant kan er bij, graag aangeven!).
Speelduur: ca 2 tot 2,5 uur. Ongeveer 3 uur met vier of vijf spelers.
Leertijd: zou in dezelfde avond volledig gespeeld kunnen worden.
Complexiteit: gemiddeld. Vergelijkbaar met Wingspan, Everdell of Carcassonne met een uitbreiding. De uitbreiding voert de complexiteit (flink) op.
Volledigheid: 75+ keer getest, verwacht een volledig werkend en gebalanceerd spel, vormgeving nog niet definitief. Spelregels meerdere keren getest door verschillende groepen. Weinig getest met vijf spelers.
Callsigns
Beschikbaar!Beheer en ontwikkel een vliegveld als air traffic controller. Verplaats je eigen vliegtuigen en hinder die van anderen. Welke kaarten gebruik je als actie en welke houd je voor de telling? Zet je gunsten in om vertraging, douanecontroles en onderhoud te voorkomen.
Spelers: 2 tot 5 (onderdelen voor 2 tot 4 spelers nu).
Speelduur: ca 2,5 tot 3 uur. 3,5 uur met nieuwe spelers.
Complexiteit: gemiddeld tot bovengemiddeld, behoorlijke strategische diepte zonder een enorme hoeveelheid regels. Denk aan spellen als Concordia, Castles of Burgundy en Terraforming Mars.
Leertijd: circa 45 minuten voor de spelregels, verwacht een half uur langer voor het eerste spel.
Volledigheid: ongeveer 15 keer getest. Regels één keer getest. Het spel is grotendeels af, balanceren zit nu nog in het bepalen van de lengte van het spel en de afweging voor één of twee tellingen.
Blimp
Nog niet geprint!Callsigns (hierboven) met luchtschepen. Beheer en ontwikkel een aerodrome. Verplaats je eigen luchtschepen en hinder die van anderen. Welke kaarten gebruik je als actie en welke houd je voor de telling? Zet je gunsten in om vertraging, douanecontroles en onderhoud te voorkomen.
Spelers: 2 tot 5 (onderdelen voor 2 tot 4 spelers nu).
Speelduur: ca 2,5 tot 3 uur. 3,5 uur met nieuwe spelers.
Complexiteit: gemiddeld, behoorlijke strategische diepte zonder een enorme hoeveelheid regels. Denk aan spellen als Concordia, Castles of Burgundy, Terraforming Mars.
Leertijd: circa 45 minuten voor de spelregels, verwacht een half uur langer voor het eerste spel.
Volledigheid: ongeveer 15 keer getest. Regels één keer getest. Het spel is grotendeels af, balanceren zit nu nog in het bepalen van de lengte van het spel en de afweging voor één of twee tellingen.
Compagnieën
Beschikbaar!Speel als één van originele compagnieën vóór de VOC en WIC. Probeer de meest waardevolle te worden door een combinatie van van handel, kolonialisatie of oorlogsvoering. Ontwijk stormen en piraten, ontwikkel je vloten en tactiek, bouw schepen en ontdek technologiën.
Spelers: 2 tot 5.
Speelduur: ongeveer 4 uur, onafhankelijk van aantal spelers.
Complexiteit: zwaar; er zijn veel mogelijkheden en veel systemen om te leren. Vergelijkbaar met Terra Mystica, Brass: Birmingham en Ark Nova.
Leertijd: neem ruim de tijd hiervoor, waarschijnlijk kun je het spel de eerste keer niet volledig uitspelen.
Volledigheid: 100+ keer gespeeld, ruim tien jaar in ontwikkeling, waarbij het spel pas sinds de laatste 15 tot 20 tests gebalanceerd is. Regels zijn door twee groepen getest. Er zijn een paar kleine zaken minder gebruiksvriendelijk. De Ram & Enter strategiekaart wordt waarschijnlijk iets anders qua functie.
Frontier
Binnenkort beschikbaar!Speel als industrieel in het Midwesten van de Verenigde Staten tussen 1850 en 1900. De opkomst van de spoorwegen, de telegraaf en de telefoon speelden een cruciale rol in de ontwikkeling van de mijnbouw, houtkap en veeteelt industrieën in dit gebied.
Spelers: 2 tot 5 (onderdelen voor twee of drie spelers nu).
Speelduur: ongeveer 4 uur, onafhankelijk van aantal spelers.
Complexiteit: zwaar; er zijn veel mogelijkheden en veel systemen om te doorgronden. Vergelijkbaar met Terra Mystica, Brass: Birmingham en Ark Nova.
Leertijd: neem ruim de tijd hiervoor, waarschijnlijk kun je het spel de eerste keer niet volledig uitspelen aangezien er drie industriëen (eigenlijk spellen op zich) zijn. Je kunt met één industrie beginnen die door alle spelers gespeeld wordt.
Volledigheid: ongeveer 20 keer getest. Kleine verbeteringen nog nodig voor een aantal onderdelen en zeldzame situaties. Regels zijn nog niet onafhankelijk getest.
Tatra
Binnenkort beschikbaar!Speel tegen of mét facties van dieren, ieder met hun eigen specialiteiten, in de Hoge Tatra's. Gebaseerd op een aantal doelen werk je aan de wederopbouw van dorpen getroffen door de Planetniks (weergoden) of gebruik je deze juist in jouw voordeel in een dark fantasy avontuur.
Spelers: 1 (solo). Cooperatieve en competitieve varianten zijn in ontwikkeling.
Speelduur: circa 2 tot 2,5 uur.
Complexiteit: gemiddeld.
Leertijd: ongeveer 30 minuten.
Volledigheid: eerste prototype, minder dan vijf keer getest, regels niet eerder getest.